Ovo PITANJE mučilo je svakog putnika: Da li znate zašto u AVIONIMA nema PADOBRANA?

Vesti 09.09.2022 17:26 1

Ako ste bar jednom leteli avionom, sigurno ste se zapitali zašto avio kompanije nisu obezbedile padobran za svakog putnika u slučaju nesreće

Ovo PITANJE mučilo je svakog putnika: Da li znate zašto u AVIONIMA nema PADOBRANA?

Shutterstock

Odsustvo padobrana u avionima, uzrokovano je mnogobrojnim razlozima. Jedan od razloga svakako je činjenica da je avionski saobraćaj jedan od najbezbednijih. Primera radi verovatnoća da se pogine tokom leta iznosi 1:11 000 000, dok je u drumskom saobraćaju taj odnos 1:5 000.

Bez obzira na procente, pomislićete da su nesreće moguće. S obzirom na to da nas stjuardese i stjuarti pripremaju na eventualne nepogodnosti, izmešu ostalog i tako što nas uče kako da stavimo masku za kiseonik, ali i pojas za spasavanje, pitanje zašto nema padobrana je sigurno opravdano.

Evo konkretnih razloga:

1.  Avion leti na visini od 10 000 km, brzinom 800-1000 km/h. U atmosferi, na ovim visinama temperatura je od -40 do -60  i praktično nema kiseonika. Padobran je apsolutno beskoristan jer u tim uslovima čovek ne bi mogao da preživi.

2. Najveća količina udesa se dešava prilikom poletanja i sletanja. U tom slučaju putnici definitivno ne bi imali vremena  da upotrebe padobran. Na tako maloj visini, padobran ne bi uspeo da se otvori.

3.  Prisustvo padobrana može samo da pogorša atmosferu tokom leta i da ga učini nepodnošljivim za neke putnike. Sama činjenica da se nalaze u avionu, nekim ljudima je dovoljna da se ne osećaju bezbedno, a kad bi se u celu priču uključio i padobran, situacija bi se mogla dodatno pogoršati. 

4. Panika je ponovo razlog. U slučaju opasnosti većina ljudi ne bi umela da stavi padobran, ni mirno da dođe do mesta odakle bi trebalo skočiti, a upitno je i da li bi bili dovoljno obučeni i obavešteni da otvore padobran u pravom trenutku.

6.Padobrani su definitivno skupi, ali to nije glavni razlog zašto izostaju. Avione opterećuju dodatnom težinom i to je mnogo važnije. Osim toga, to bi ograničilo prostor za odlaganje prtljaga, a taj prostor nam je definitivno neophodan, posebno ako idemo na duže putovanje ili putujemo sa malom decom.

 

Komentari (1)
Loading
Zoran
09.09.2022 21:04

Avion leti na 10 km a ne 10.000 km, na toj visini je temperatura -50C do -70C i praktično je nemoguće disanje, a zona iskakanja sa padobranom je mnogo niža i potrebna je dobra obuka inače su moguće teške povrede pri doskoku na tlo. Katapultiranje pilota iz borbenog aviona je visoko rizična operacija. Nije svako katapultiranje bezbedno.