Nutricioniskinja OTKRILA koliko je KOMPOT ustvari zdrav: U ovim količinama treba da ga JEDETE bez da ga dodatno zaslađujete!

Milica Ognjenović Vesti 28.04.2022 19:00 0

Od kog god voća da se pravi, pogodno je za naš organizam ako se preterano ne zaslađuje

Nutricioniskinja OTKRILA koliko je KOMPOT ustvari zdrav: U ovim količinama treba da ga JEDETE bez da ga dodatno zaslađujete!

Shutterstock

Kada se vratimo dubogo u rano detinjstvo, bake su bile te koje su nam kao poslasticu često volele spremati kompote od raznog voća.

Stručnjaci su otkrili da je drastično zdravije kada spremate kompot od svežeg voća, nego od kupovnog iz kesice. 

Shutterstock

 

- Bobice su izvor minerala. Sadrže vitamin C koji je neophodan za imunitet. Prilikom zamrzavanja i termičke obrade značajan deo ovog nutrijenta se gubi, što nije toliko loše jer je količina koju sadrže pre ovih procesa 2-3 puta veća od optimalnog dmevnog unosa. U 100 g svežeg šipka i ribizli nalazi se više od 200 odsto naše dnevne potrebe za vitaminom C - otkrila je Julija Čekonina, stručnjak iz oblasti nutricionizma i dijetologije. 

Sadrže bioflavonoide koji povećavaju efikasnost vitamina C, što je važno za prevenciju kod prehlade. 

- Kompoti od voća i bobica imaju antiseptično dejstvo. Domaćim kompotima nije potrebno dodavati boje, arome ili konzervanse, što je veliki plus. Još jedan benefit ovih napitaka sa voćem jeste što sami kontrolišite unos šećera - od vas zavisi da li ćete ih zasladiti, a svakako je zdravije da to ne činite. Da biste sačuvali više hranljivih sastojaka u voću, bolje je da kompot ne kuvate dugo -  rekla je poznata nutricioniskinja. 

Opet navodi se, da je najbolje dodati koju kašicicu meda bez dodatnog šećera, ali ovo ispod je dobro poznat bakin kompot.

Sastojci

  • 500 g jabuka
  • 500 ml vode
  • 40 g šećera
  • jedan vanilin šećer
  • pola limuna
  • jedna kašičica cimeta

Priprema:

Operite jabuke i ogulite pa zatim narežite na kriške. 
Stavite jabuke u kipeću vodu, a zatim dodajte pola limuna, i šećer i vanil šećer, ako želite.
Kuvajte najviše do 15 minuta, a na kraju dodajte i kašičicu cimeta.

 

Komentari (0)
Loading