DR OBRADOVIĆ ZAKLJUČUJE: Jaka košava utiče na NESANICU i glavobolju, jedna stvar je KLJUČNA u ovom periodu godine

Lana Vidović Vesti 23.12.2021 16:31 0

Nesanica je i vaš problem? Dr Obadović smatra da možete da uvedete preventivu i olakšate sebi

DR OBRADOVIĆ ZAKLJUČUJE: Jaka košava utiče na NESANICU i glavobolju, jedna stvar je KLJUČNA u ovom periodu godine

Printscreen/Youtube

 

Od svih poremećaja spavanja, kojih inače ima više od stotinu, nesanica je najčešći, i predstavlja jedan od najrasprostranjenijih medicinskih problema s kojima se suočava moderno društvo. Takoreći nema odrasle osobe „imune” na nesanicu. Milioni neispavanih daju ogromne sume novca na razna sredstva za spavanje (samo u SAD farmaceutska industrija na ovoj vrsti lekova zaradi 30 milijardi dolara), ali time u stvari ne otklanjaju uzrok, već samo pokušavaju da saniraju posledice, tvrdi dr Metju Voker, direktor Centra za proučavanje spavanja na Univerzitetu Berkli (SAD).

Kako se ljudi u Srbiji bore sa nesanicom?

Nagla promena vremena, kiša i košava i te kako utiču na sve građane Srbije. Pored nesanice, pospanosti i neraspoloženja javljaju se i burniji simptomi kao što su bolovi u mišićima i intezivne migrene. Oni su samo posledice promene atmosferskog pritiska. Neprijatnosti zbog košave su brojne, ali postoji rešenje.

- Košava je jedan od faktora. Ona ne utiče samo mehanički u smislu neprijatnosti koju osećamo kada smo napolju, već i na fizičko stanje pojedinca. Tegobe kao što su bolovi u mišićima, glavobolja i nesanica su samo od nekih problema koji se mogu pojaviti. Na sve to dodatnu utiču Mesečeve mene.

Ljudi preko 40 godina ovu promenu osećaju fizički, narodski rečeno, kao promaju. Ukočenost u vratu ili bol u kostima su uobičajeni. Međutim, mladi već nemaju ovakav vid problema - kaže Biserka Obradović za sajt Žena.rs.

Koji je lek za nesanicu?

Naravno, ne možemo uvek da kontrolišemo stresne situacije i da odlažemo suočavanje sa njima. Ako moramo da ih razrešimo uveče, Keti savetuje da nakon toga radimo vežbe disanja, priuštimo vruću kupku ili medititiramo.

Ukoliko ne možete da se rešite misli o problemu, ZAPIŠITE GA. To je treći zlatni savet Keti Grifin pored rutine u koracima koje je predložila i prvog načina odlaganja stresa.

 

 

Komentari (0)
Loading