Nedostatak sna i POSTPOROĐAJNA depresija: Ovo su mali TRIKOVI uz koje možete da ostanete PRIBRANI nakon porođaja

Lana Vidović Vesti 28.11.2022 22:15 0

Nedostatak sna, oporavak od porođaja, nega novorođenčeta, manjak iskustva i neadekvatna pomoć oko kućnih poslova mogu da budu izuzetno stresni u prvim nedeljama sa bebom. Pogledajte kako da lakše prebrodite ovaj period

Nedostatak sna i POSTPOROĐAJNA depresija: Ovo su mali TRIKOVI uz koje možete da ostanete PRIBRANI nakon porođaja

Shutterstock

 

Privikavanje na novu ulogu mame, zna da bude jako stresno, posebno u prvim nedeljama života vaše bebe. Mnoge mame će se složiti da je taj period u isto vreme i prelep i zastrašujuć, jer često ni same ne znaju šta treba da urade i kako da se ponašaju u određenim situacijama.

Budući da nijedna mama uz svoju bebu nije dobila uputsvo za upotrebu, ovo je sasvim normalno, a mame sa iskustvom su spremile par saveta kako da ostanete pribrane i iz ovog perioda izađete sa što manje stresa. Šta može da uradi žena koja shvati da nakon porođaja ima poteškoće?

Evo nekoliko saveta koji  treba da se primene u praksi:

  • Pre svega, važno je da žena pokuša da otvoreno razgovara sa svojim partnerom, drugim članovima porodice, drugim majkama, zdravstvenim radnicima koji se bave ovim problemima, sa terapeutom i tako dalje. Traženje mišljenja i imenovanje sopstvene slabosti je ključni korak ka izlečenju.
  • Zatražite pomoć, a samim tim i dozvolite da vam se pomogne, kako na emocionalnom, tako i na praktičnom nivou, tako što ćete na druge preneti brigu o kući i svakodnevnim aktivnostima, i tražiti pomoć i podršku u vezi sa brigom o detetu kada je to potrebno.
  • Čim osetite da vaše stanje postaje naporno i počnu da se javljaju poteškoće, savet je da se obratite stručnom licu ili specijalizovanoj ustanovi, koji će moći da pruže zdravstvenu i psihološku pomoć i po potrebi dopune psihoterapiju farmakološkom podrškom.
  • Provodite prijatno vreme sa bebom, ostanite u kontaktu sa njom, gledajući je u oči i osmehujući joj se.
  • Stvorite prostor  za sebe i bez deteta, u skladu sa svojim potrebama i sklonostima: to može da bude vreme za toplu kupku, šetnju, čitanje knjige ili ćaskanje sa prijateljicom. Svaka žena ima specifične potrebe i važno je da se – čak i u malim “dozama” – zadrži vreme za brigu o sebi.
  • Bavite se fizičkom aktivnošću, makar i umerenom: u zavisnosti od fizičkog stanja nakon rođenja bebe, svakako je veoma dobro da porodilja ponovo počne da se kreće. Idealne su umerene aktivnosti kao što su joga, pilates, sportsko hodanje ili vodeni sportovi, poput aerobika u vodi. Uopšteno govoreći, mama može da nastavi da se bavi sportskim aktivnostima koje voli i koje je upražnjavala i ranije, pre trudnoće, na način i u vreme koje je odredio lekar ili iskusna babica.
  • Pokušajte da se odmarate što je više moguće, u skladu sa bebinim ritmom spavanja/buđenja.
  • Pridržavajte se uravnotežene ishrane bogate hranljivim materijama.
  • Postavite sebi jednostavne i ostvarive ciljeve za svaki dan: dobar savet može da bude da postavljate jedan po jedan cilj i da pokušate da ih ostvarujete bez stresa.
  • Vodite dnevnik u kome ćete beležiti misli, emocije i strahove, kako biste se oslobodili napetosti.

 

Komentari (0)
Loading