Jedna grupa ljudi ne bi smela da jede TREŠNJE i JAGODE: Ako imate ove zdravstvene probleme, stručnjaci kažu da treba da ih IZBEGAVATE

Lana Vidović Vesti 25.05.2022 08:37 0

Iako biste ih jeli u neogranićčenim količinama, potrebno je da odredite pravu meru za vaše dobro

Jedna grupa ljudi ne bi smela da jede TREŠNJE i JAGODE: Ako imate ove zdravstvene probleme, stručnjaci kažu da treba da ih IZBEGAVATE

Shutterstock

 

Omiljeno voće i dece i odraslih su definitivno jagode i trešnje. Međutim, stručnjavi tvrde da ovo voće ne sme da se jede u neograničenim količinama, inače može da se ozbiljno ugrozi zdravlje.

Trešnje i jagode su veoma ukusne i mogu da se konzumiraju u mnogo različitih kombinacija.

Pored toga, veoma su korisne za imunitet i sadrže veliki broj vitamina. Međutim, mnogo ljudi nije sigurno koja količina je zapravo dopuštena da se konzumira na dnevnoj bazi.

Jagode sadrže 60 grama vitamina C i bioaktivne supstance polifenole koji su snažni antioksidansi. Preporučuju se deci i odraslima koji pate od anemije, a sadrže i folnu kiselinu, vitamin E, provitamin A, vitamine B grupe, kao i minerale mangan, gvožđe, kalcijum i magnezijum.

Iako su idealna poslastica i osveženje, potrebno je da obratite pažnju na količinu koju konzumirate, pogotovo kada je reč o mlađoj deci koja mogu da imaju alergiju na ovo voće.

Nisu preporučljive ljudima koji imaju problema s viškom telesne težine ili visokim nivoima holesterola i triglicerida u krvi. Čak i ako nemate zdravstvenih problema, potrebno je obratiti pažnju na to koliko ćete ovog voća uneti u organizam na dnevnoj bazi.

Lekari preporučuju da ih konzumirate samo onoliko koliko može da vam stane u šaku, bez dodatka šećera i samo dva-tri puta sedmično između 17 i 19 sati poslepodne.

Slično važi i za trešnje. One sadrže mnoštvo vitamina C i beta-karotena, vitamine B6 i K, folnu kiselinu, minerale kalijum, gvožđe, bakar, mangan, kalcijum, magnezijum, fosfor, cink i kobalt.

Trešnje su bogate biljnim vlaknima, što pomaže boljem varenju, dok prisustvo celuloze reguliše probavu.

Zdraviji su tamniji plodovi jer imaju veću koncentraciju antocijana i imaju veće antianemijsko dejstvo. One sadrže melatonin koji pomaže pri opuštanju.

Pre nego što ih konzumirate potrebno je da ih dobro operete pod mlazom hladne vode.

Stranica "Medical Daily" navodi kako bi idealna doza bila čaša trešanja dnevno, dok veće količine mogu da izazovu probleme s probavom.

BONUS VIDEO

 

 

Komentari (0)
Loading