Otkriveni su ALARMANTNI podaci: Evo koliko je SEDENJE stvarno štetno, a jedna NAVIKA može da vam spasi ŽIVOT

Andrea Orlandić Vesti 05.10.2021 11:10 0

I još pre pandemije vodilo se podosta polemike oko ove teme

Otkriveni su ALARMANTNI podaci: Evo koliko je SEDENJE stvarno štetno, a jedna NAVIKA može da vam spasi ŽIVOT

pixabay

Istraživanja koja su urađena otkrila su koliko je dugo sedenje zaista štetno po zdravlje, a s obzirom da iz godine u godinu postajemo sve više "zalepljeni" za stolicu, naše zdravlje i te kako ispašta.

Istraživanje sprovedeno u Americi donelo je zabrinjavajuće rezultate. Više od 25 odsto Amerikanaca sedi duže od osam sati dnevno, a 44 odsto njih vežba malo ili nimalo. Prosečni Amerikanac gleda tri sata televiziju, a aktivno se kreće manje od 20 minuta dnevno.

Međutim, to nije slučaj samo sa Amerikom. Tokom dana potrebno je 60 do 75 minuta umerne fizičke aktivnosti, kao što je hodanje, da bi se neutralizovalo višesatno sedenje.

Prema studiji iz 2011. u kojoj je analizirano 800.000 ljudi, zaključeno je da ljudi koji najviše sede su u najvećem riziku da obole od kardiovaskularnih bolesti.

Brojke su zaista zabrinjavajuće:

- 112 odsto veći rizik za dijabetes.

- 147 odsto veći rizik za srčani ili moždani udar.

- 90 odsto veći rizik za kardiovaskularne bolesti.

- 49 odsto veći rizik za smrt od nečega od navedenog.

Zašto sedenje može da bude loše?

Dugotrajnim sedenjem smanjuje se cirkulacija. Ovo omogućava masnoćama da se nakupljaju u krvnim sudovima. Takođe, može da dovede do oboljenja od dijabetesa tipa dva zbog insulinske rezistencije ili do gojaznosti.

Studija iz 2018. pokazala je da 82 odsto ljudi koji svakodnevno predugo sede češće imaju problem sa začepljenjem krvnih sudov, prenosi "Index.hr".

Osim toga, usporava se sposobnost tela da probavlja masti. U tom slučaju talože se svuda po telu. Ali kako je sedenje neizbežno, potrebno je da pronađete načine na koje možete da uklonite negativne posledice.

Ustanite svakih sat vremena i napravite nekoliko koraka, rastegnite se.

Pazite na svoje držanje. Loše držanje može dovesti do problema sa kičmom, smanjenja cirkulacije, umora i gubitka snage u mišićima. Ako morate da sediti, ispravite leđa, uvucite trbuh što bliže kičmi da biste aktivirali mišiće i održali cirkulaciju.

Radite za visokim stolom. Ako imate ovu mogućnost, srce će vam biti zahvalno. Pokušajte da se disciplinujete, da vežbate svaki dan i više šetate. Svaki minut kretanja se računa.

Komentari (0)
Loading