Iz NAVIKE je izbegavamo: Ova BILJKA utiče na ŠEST opakih tegoba! Posle ovoga ćete je jesti kao ludi

Lana Vidović Vesti 30.11.2021 18:10 0

Za razliku od crvenog ili belog luka, praziluk se upotrebljava celi i to ne samo kao začin, već kao samostalno povrće

Iz NAVIKE je izbegavamo: Ova BILJKA utiče na ŠEST opakih tegoba! Posle ovoga ćete je jesti kao ludi

Shutterstock

 

Može se brati od početka jeseni do kraja proleća. Zato je raziluk važna namirnica posebno zimi, kada je izbor povrća siromašan.

Nutritivna vrednost:

Po nutritivnom sastavu sličan je svojim rođacima, ali sadrži više belančevina, beta-karotena i vitamina C. Sirovi praziluk odličan je izvor mangana, te dobar izvor gvožđa, folne kiseline, vitamina C i B6. Kuvanjem se smanjuju vitamini i minerali.

Ali ipak kuvani praziluk postaje dobar izvor mangana i osrednji izvor gvožđa, folne kiseline i vitamina B6.

Lekovitost:

Za razliku od crvenog ili belog luka, praziluk se upotrebljava celi i to ne samo kao začin, već kao samostalno povrće. Obiluje hranljivim i lekovitim sastojcima. Sadrži veliku količinu mineralnih sastojaka i vitamin C, te eterična ulja sa sumporom koja deluju blagotvorno.

Kod upotrebe praziluka preporučuje se da se koristi celi praziluk i belu stabljiku i zeleno lišće.

Naime, lišće, koje se često izbegava, sadrži nekoliko puta više vitamina nego beli deo.

Zdravstvene prednosti:

- Kod povećane štitaste žlezde preporučaju se topli oblozi od kuvanog praziluka.

- Praziluk pomaže kod iskašljavanja, smiruje kašalj i blagotvorno deluje na promuklost, upalu pluća i astmu.

- Smanjuje povećanu količinu mokraćne kiseline, holesterola i masnoće u krvi.

- Praziiluk poboljšava cirkulaciju krvi, te pomaže kod arteroskleroze i upale vena.

- Poboljšava apetit te podstiče rad probavnog trakta i creva.

- Praziluk podstiče bolji rad bubrega i izlučivanje mokraće, te pomaže kod bolova u bubrezima i bubrežnih kamenaca.

Komentari (0)
Loading