Slonovi možda kriju KLJUČ za lečenje KANCERA: Njihove ćelije su programirane da unište RAK, a stručnjaci ih i dalje PRATE

Vesti 19.07.2022 14:57 0

Dokazano je da slonovi jako retko oboljevaju od raka, a za to postoji i naučno objašnjenje

Slonovi možda  kriju KLJUČ za lečenje KANCERA:  Njihove ćelije su programirane da unište RAK, a stručnjaci ih i dalje PRATE

Shutterstock

Ćelije slonova sadrže 40 kopija gena p53, poznatog i kao gen za uništavanje raka. Ljudi imaju samo dve kopije ovog gena, po jedan od svakog roditelja. On pomaže uništenim ćelijama da se samoobnove ili smounište kada su izložene kancerogenim supstancama.

Gen može da prestane da radi u određenim slučajevima, ali stručnjaci sa Univerziteta u Oksfordu i Edinburgu otkrili su kako dodatni DNK slona sprečava ovo. Otkrili su da je svaki set p53 malo drugačiji, pa je mnogo manje verovatno da će biti deaktiviran kod slonova, prenosi The Sun.

Profesor sa Oksforda Fric Volrat, poverenik organizacije "Save the Elephants", rekao je: „Ovo pokazuje koliko je važno da ne samo čuvamo, već i proučavamo ove prepoznatljive životinje do najsitnijih detalja. "Na kraju krajeva, njihova genetika i fiziologija su vođeni evolucionom istorijom, kao i današnjom ekologijom, ishranom i ponašanjem."

Nalazi su objavljeni u časopisu Molekularna biologija i evolucija i mogli bi da pomognu na putu ka boljoj prevenciji raka. Kolega istraživač, profesor Robin Fahraeus, sa francuskog Nacionalnog instituta za zdravlje i medicinska istraživanja u Parizu, je dodao: „Ovo je uzbudljiv razvoj za naše razumevanje kako p53 doprinosi sprečavanju razvoja raka. „Kod ljudi, isti protein p53 je odgovoran za odlučivanje da li ćelije treba da prestanu da se razmnožavaju ili pređu u apoptozu [smrt], ali je teško razjasniti kako p53 donosi ovu odluku.

BONUS VIDEO