Doživela je 103. godinu, a ovo je njena TAJNA: Naučnica se pridržavala ovih PRAVILA koja sprečavaju veoma TEŠKU bolest

M. G. Vesti 30.09.2022 15:40 0

Naučnica i dobitnica Nobelove nagrade Rita Levi-Montalkini živela je preko 100 godina, a istakla je 5 navika za koje je smatrala da sprečavaju demenciju u starosti.

Doživela je 103. godinu, a ovo je njena TAJNA: Naučnica se pridržavala ovih PRAVILA koja sprečavaju veoma TEŠKU bolest

Shutterstock

Rita Levi-Montalkini je italijanska naučnica i dobitnica Nobelove nagrade, poznata po svojim radovima u oblastu neurobiologije. Živela je 103 godine, što je čini najstarijom nobelovkom svih vremena. Rita je rođena 1909. godine i odrasla je u vreme kada žene nisu bile podržavane da razviaju karijeru, ali ona je , uprkos protivljenju svog oca, upisala medicinski fakultet.

Posle nekog vremena počela je diskriminacija Jevreja – akademska karijera im je zabranjena. Tako je Rita morala da napusti svoj dom radi nauke i ode u Brisel. Uprkos teškoćama, nastavila je da radi ono što voli i što je ispunjava, što će dati doprinos celom svetu i govorila je:

"Da nisam bila diskriminisana ili proganjana, ne bih dobila Nobelovu nagradu". Znala je da na stvari sagleda iz drugog ugla, a bila je zahvalna i na neprijatnim životnim okolnostima. Na kraju krajeva, učinili su je hrabrom osobom, ženom čije će se ime pamtiti kroz istoriju. Ritino glavno otkriće bio je "faktor rasta nerava" – ono za šta je dobila Nobelovu nagradu.

Doživela je duboku starost, a kada su je pitali o njenim životnim navikama za dugovečnost, odgovorila je da ne spava više od 6 sati dnevno, jede jednom dnevno i puno čita.

Smatrala je da je prejedanje veliki stres za telo, jer je potrebna velika količina energije za varenje ove hrane. Isticala je da je mozak najvažniji u ljudskom organizmu, kao i da se njegovim vežbanjem može smanjiti rizik od demencije u starosti. Evo koje su njene preporuke:

  • Čitanje teške literature - Mnogi naučnici su govorili da stalno učenje čuva vitalnost moždanih vijuga.
  • Rešavanje logičkih zadataka i ukrštenih reči – podstiču mozak da razmišlja van okvira.
  • Pokušajte da zapamtite više - Na primer, nakon čitanja svakog poglavlja, zatvorite knjigu i pokušajte da zapamtite manje detalje. Preslišajte sebe, ponavljajte naučeno. Poznati srpski akademik Vladeta Jerotić govorio je da učenje poezije ili molitvi napamet, može biti jedan lep način da vaš mozak i u starosti dobro funkcioniše.
  • Učite strane jezike - Ne morate ga tečno govoriti, već je poenta da se vaš mozak "rasteže", tako se stvaraju neuronske veze. Naučnica je isticala da vam je potrebno oko 20 minuta dnevno.

I na kraju, sačuvajte pozitivan duh, to je jedna od najvećih tajni dugog i srećnog života. Rita Levi-Montalkini je govorila: "Pre svega, nemojte se plašiti poteškoća. Daju nam najbolje."Čak i ada se pojave teškoće i problemi, pokušajte da sačuvate optimizam i u svemu vidite šansu za razvoj.

NajŽena.rs je i na Viberu, pridružite se našoj zajednici, a sada možete da preuzmete i STIKERE!

BONUS VIDEO

 
Komentari (0)
Loading