Žene mogu da dožive tri vrste orgazma: lavina, vulkan ili talas, a evo koji je "PRAVI" završetak

K.Ć. Vesti 14.08.2022 22:40 0

Nedavna istraživanja pokazuju da kada žene dosegnu vrhunac, njihovi mišići karličnog dna mogu da se kreću na jedan od tri obrasca: talas, vulkan ili lavina

Shutterstock

U studiji Džejmsa Pfausa, profesora neuronauke na Karlovom univerzitetu u Pragu, učestvovale su 54 žene.

Do nedavno se smatralo da se ženski orgazam može podeliti u dve kategorije: vaginalni orgazam (koji se javlja tokom penetracije) i orgazam klitorisa.

Ovu podelu „dugujemo“ Sigmundu Frojdu, koji ne samo da je kategorizovao vrste orgazama, već i procenio koji je od njih "pravi" (vaginalni) a koji "pogrešan" (klitoralni). Zahvaljujući ovom „otkriću“, mnoge žene i dalje veruju da je samo vrhunac tokom penetracije pravi orgazam i sada je poznato da ne postoje "različiti" orgazami, već samo različiti putevi koji do njega mogu dovesti.

Orgazam poput lavine, vulkana ili talasa

Osećaj orgazma i njegov intenzitet zavisi od mnoštva faktora, a svaki put može biti potpuno drugačiji. Na to se fokusirao tim naučnika na čelu sa profesorom Džejmsom Pfausom, koji je pozvao 54 žene da učestvuju u istraživanju. Subjekti su dobili Bluetooth-povezane vibratore, koje su morali da koriste nekoliko dana. Nakon analize rezultata, istraživači su zaključili da se orgazam može podeliti u tri tipa prema ritmu pokreta tokom kontrakcija karličnog dna, koji prate jedan od sledećih obrazaca: lavina, vulkan ili talas.

Talasni orgazam je napetost praćena opuštanjem mišića.

Vulkan karakteriše burna erupcija na kraju – karlično dno teži da spusti napetost, a zatim snažno eruptira i opušta se.

Lavina ima viši ton karličnog dna koji se onda smanjuje tokom orgazma.

Da budemo jasni, nijedna vrsta orgazma nije bolja ili gora od druge.

Istraživači su otkrili da su talasni orgazami bili najčešći – 26 od 54 žene doživelo je ovu vrstu orgazma. Očigledno, ovo je veoma mala studija, tako da će morati da se uradi više analiza pre nego što se druge vrste orgazma mogu definitivno isključiti i tri tipa mogu detaljnije sagledati. Za sada, profesor Pfaus i njegov tim žele da istraže kako žene doživljavaju ove tri vrste orgazma.

BONUS VIDEO