Ovo je HRANA koja je NAJVAŽNIJA za bebin organizam: Doktorka objašnjava kad je KLJUČNO da unosi OVAKVU hranu

Lana Vidović Vesti 04.10.2022 08:00 0

Prema američkoj Akademiji za pedijatriju, postoje određene hranjive stvari koje su posebno kritične, a njihov nedostatak može da ima doživotne posledice

Ovo je HRANA koja je NAJVAŽNIJA za bebin organizam: Doktorka objašnjava kad je KLJUČNO da unosi OVAKVU hranu

Shutterstock

 

Hrana koju dete jede u prve dve godine života ima snažan učinak na njegovo zdravlje i razvoj. Ishrana u najranijem periodu života ne samo da može da utiče na rizike za razvoj gojaznosti, visokog krvnog pritiska i dijabetesa u detinjstvu i odraslom dobu, već su prve dve godine najvažnije razdoblje za razvoj mozga, uključujući područja koja kontrolišu pamćenje, obradu, planiranje i pažnju.

Prema američkoj Akademiji za pedijatriju, postoje određene hranjive stvari koje su posebno kritične, a njihov nedostatak može da ima doživotne posledice, a to uključuje i gvožđe, cink, bakar, holin i vitamin D.

Prema Akademiji, nedovoljan unos ključnih hranjivih sastojaka može da dovede do deficita u funkciji mozga koji ne može da se preokrene. Odnosno, neadekvatna ishrana tokom prve dve godine povezana je s nižim IQ-om, problemima u ponašanju i manjim uspehom u školi.

"Istraživanja na ovom području postaju važna. Stvarno možemo da poboljšamo zdravlje dece dugoročnim obraćanjem pažnje na ishranu",kaže doktorka Sara Džejn Švarcenberg, profesorka pedijatrije na Univerzitetu u Minesoti.

Mnoga deca koja se doje, a starija su od šest meseci ne dobijaju odgovarajuću količinu cinka, gvožđa i vitamina D. Zato je važno da se osigura da bebe dobijaju ove hranjive sastojke putem čvrste hrane.

Ove hranjive stvari su posebno važne za rani razvoj mozga, a evo u kojim namirnicama možete da ih pronađete:

Kada je reč o proteinima: meso, riba, jaja, jogurt, pasulj, žitarice

Za veći unos Cinka: govedina, svinjetina, mleko, tofu, pasulj, puter od kikirikija, a za Bakar: cele žitarice, pasulj, krompir.

Kada je reč o unosu Gvožđa: govedina, piletina, riba, obogaćene žitarice, spanać, a za Selen: piletina, obogaćena testenina, jaja, smeđi pirinač.

Folna kiselina: Španać, sok od narandže, pirinač, avokado, hleb od celih žitarica, a Jod ćete da pronađete u Bakalaru, kuhinjskoj soli, mleku, škampima, jajima, konzerviranoj tuni.

Vitamin A: Slatki krompir, šargarepa, mango, jaja, mleko, Vitamin D: Losos, tuna, mleko, Vitamin K: Španać, kelj, brokoli, grašak, borovnice, Vitamin B6: žitarice, banane, krompir, kikiriki puter, Vitamin B12: žitarice, losos, mleko, govedina, jogurt, sir...

 

Komentari (0)
Loading